En liten bit av blå himmel.

Jag har de senaste dagarna svävat på moln. Sen min krönika publicerades på Himmelriket, har jag drängts av massvis av fina ord och kommentarer från himmelsblå supportrar som läst den. Därför har jag inte uppdaterat bloggen, det har vart en stor sinnesförvirring och jag vet inte om några som helst vettiga ord skulle ha printats ned. Men nu har jag sakta men säkert börjat landa och jag tänkte dela med mig lite av det goda i detta inlägg, för det ska man ju. Eller hur?

En text jag skrev för nöjes skull, kan nu komma och ta mig hela vägen till Malmö och Stadion. Det är nästan så jag vill be om ursäkt för det. Men det är de underbara supportrarna som valt att sponsra med pengar för att få ner mig till Malmö. Insamlingen har redan börjat och jag är i extas. Jag tror bestämt att jag hittat det jag behöver. Denna stora, vackra, himmelsblå familj har välkomnat mig och jag är nu en liten bit av blå himmel.

Här kommer några av alla de fina kommentarer jag fått för min krönika de senaste dagarna:

* " Jag håller med. Starta en insamling åt tösabiten!! Lämplig match kan väl vara när vi säkrar guldet hemma mot Mjällby i början av nov. Jag bidrar gärna med en hundralapp eller två för att nära hennes bygynnade kärlekshistoria!! "

* "Inte nog med att Clara är himmelsblå. Hon kan skriva också. "


* "Fin krönika Clara! Välkommen till MFF-Familjen!
Klart tösen ska ner och se på världens finaste MFF, även jag kan bidra med en slant."

* (Personlig favorit)
"Jag skriver inte här ofta men detta var fan ta mig det finaste jag läst sen jag läste Barnen i Tomteboskogen som barn. Får nästan en tår i ögonvrån! Ja, vi har det nog lite bättre här i stan som har så nära till kyrkan. Men jag är samtidigt avundssjuk på dig som bara är 15 år och har så många år av Himmelsblått leverne framför dig. Jag bidrar till resa och inträde, bara säg var jag skall skicka pengarna. En falafel på stan slänger vi också in i resepaketet.

Välkommen i den härligaste av världar!"

* "Kul att läsa även om jag inte är MFFare så kan man relatera det till många andra supporters i fotbollsverig. Vad jag fascineras mest av är att en 15-åring skriver så här pass bra, och då är jag själv skribent här på SF. Hoppas du får en resa ner till Malmö och entrar skrytbygget. Var där för första gången redan för någon vecka sedan, MFF-AIK handlade det om. Vilket tryck det blir där inne..."

Ja ni ser själva. Tror ni jag känner mig välkommen? Klart som korvspad att jag gör!
Men sen finns det ju självklart de som vänt sig negativa mot hela grejen, men det förstår jag. Jag började räkna med det så fort jag hörde ryktas om insamlingen. Men det är inte jag som bett någon om att starta en insamling.

Aja, slutpratat om detta. Det väntar match för MFF i morgon. Mer om detta på andra sidan sträcket...

----------------------------

En topp strid är vad det rör sig om. Enligt tabellen, sveriges andra och tredje bästa lag just nu. Malmö FF - Örebro SK. Det säger väl sig självt att matchen är äckligt viktig. Den kan komma att avgöra mycket av den närmsta framtiden vad det gäller "Guld kriget" som jag själv väljer att kalla det.

Malmö har chans att knapra in ordentligt på det lilla och irriterande avståndet de har till Helsingborgs rygg. HeIF spelade oavgjort mot djurgården igår, efter en mycket märklig match, och tappade två poäng. Om MFF vinner imorgon kommer det innebära att de bara ligger 3 poäng bakom HeIF. Vi (MFF) kommer lägga press på de, genom att ta rygg och försöka bita sig kvar. Förhoppningsvis lägger så pass mycket press att vi får de rödblåklädda till Stadion på lite halvskakiga och nervösa ben på derbydagen. Snacka vilken chans om att gå upp jämsides! Och sedan vilken chans att spurta förbi och kamma hem guldpengen!
Jag drömmer vidare...

Vad det gäller ÖSK's läge, så kommer de lägga sig med ett avstån på endast 1 poäng från MFF's rygg om de vinner morgondagens match och Malmö skulle ligga lika långt bort från HeIF's rygg som de redan gör...Logiskt? Hehe, ja. Nästan onödigt att jag ens nämner det. Men endast för att förtydliga hur viktig matchen är för de båda.

Så nu hoppas jag att Malmös bästa mannar förbereder sig ordentligt på den tuffa striden som väntar de efter nästa gryning. TAGGA TILL!

------------------------------

Jag tänker dock inte komma med någon gissning på startelva osv... Jag håller fortfarande på att lära mig om mitt lag och är därför inte riktigt mogen för att häva ur mig något sådant ännu. Men det kommer så småning om. Jag är fast besluten om det.

Slut pratat? Ja. Punkt.


Kommentarer
Postat av: PGB

Ha ha ...blev min kommentar din "personlige favorit"? Det tar jag som en komplimang när det kommer från en duktig skribent som du!



Ha en underbar vistelse i Malmö, Clara. Njut av staden, laget och arenan. Välkommen till di'blåe!

2010-09-02 @ 21:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0