Fredag 20/8 - Lyckad.

Dagens enda plan var att få en tripp ut till stugan. Dels för att komma bort från stan och dels för att jag var grymt sugen på att paddla. Dock är detta inte speciellt roligt ensam, så jag bad min fina vän Per Viklund att följa med, vilket han gjorde.

Efter en hyffsad lång promenad ut till stugan, som ligger ett par kilometer söder om bollnäs placerad på en udde, så satta vi oss i kanoten. Självklart med flytvästar på, man vet aldrig hur det kan sluta när vi två ska göra något tillsammans. Det säkra före det osäkra alltså. Väl ute på sjön flöt det på ganska bra. Jag som satt längst bak till en början hade lite problem att styra, men det hade Per också efter att vi bytt plats i kanoten. Detta efter en kort "fikapaus", vilket handlade om ett äpple som Per vart så gullig och tagit med sig. Detta smakade underbart där vi satt och språkade på ett avhugget träd vid vattnet. Gav oss också lite extra krafta för att orka tillbaka. Det var trots allt en ganska bra bit.

Väl tillbaka i stugan blev det bara chill i någon timme. Eller inte bara, lite bus och lek också. Lyckad, är nog det rätta ordet för att beskriva denna vistelse i kanot och stuga tillsammans med Per. Tackar för det.

Kvällen har dock inte erbjudit särskilt mycket. Ett väldigt splittat surfande på nätet. Sport, mode, facebook...Yeah, you name it. Det var några få saker som föll mig i smaken denna kväll, men då skall nämnas att dessa smakade också alldeles förnämnt. Tänkte nu punkta upp de här för att dela med mig av det goda.

1. Oscar Rundqvist, bloggare för Expressen, skrev ikväll ett mycket imponerande och gripande inlägg om AIK-"supportrarnas" idiotiska uppträdande på sidan om sitt lag. Detta kan inte påpekas nog och jag tipsar er att läsa detta. Mycket bra läsning. I mitt fall gjorde det min kväll. Läs här!

2. Vilma Dahlberg, min vän som var med i Grekland förra under den senaste veckan, har publicerat bilder från resan på sin blogg. Mycket fina minnen väcks till liv! Se här!

3. Detta får bli den sista punkten och även den dyraste i mitt fall. Jag har nämligen suttit och dregglat över allt vad Malmö FF har att erbjuda på deras webbshop. När jag tar mitt pick och pack och sticker till Malmö i november, ska några av dessa saker bli mina. Så är det bara. Här kommer några exempel :

















Jag dregglar fortfarande. Jag vill ha dessa. Pengar också för den delen. Men jag får väl drömma lite till och börja spara.

Allt för mig. Tack och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0