Tankar om MFF och inför-snack.

Det var nu ett antal dagar sedan jag anlände till Sverige. Då min himmelsblå abstinens vat allmänt jobbig. Jag ville se mitt lag på studs. Jag orkade inte vara i från de mera. Jag behövde adrenalinet. Kärleken.Styrkan.Stoltheten, och allt vad det nu innebär att se mina hjältar på planen. Jag gjorde ett försök till att lindra den bultande abstinensen genom att sätta igång en gammal inspelad match på tv-rutan. Funkade det? Nja.

Jag valde fel match.Jag tog av någon konstig anledning matchen när MFF mötte AIK på Råsunda,första matchen efter VM-uppehållet. Vad i hela friden tänker jag med? Abstinensen hade nog gjort mig både sinnesrubbad och galen.Vansinne! Jag hade ju alternativ som när de vinner mot GAIS hemma på Stadion att välja bland. Ett dokument som innehåller Ivos extremt snygga nickmål. Men ändå väljer jag att granska en förlust...Tror att enda tanken med detta var att jag skulle se vad var som brast i spelet och vad som förbättrats och som resulterat i den jäma guldstriden. 
Första AIK-målet kom efter straff redan efter några sekunder. Efter ett missförstånd mellan mittbackar och målvakt. Dahlin tvingades att ge sig ut i närkamp med Pontus Engblom och fäller honom i straffområdet. 1-0 till AIK. Jag var ju mycket väl medveten om att ett 2-0 mål skulle komma och att Malmö inte skulle kunna rubba den ovala ringen som lyste starkt på resultattavlan. Lusten att se klart matchen försvann och abstinensen hade växt sig större. Jag satte igång en film istället. Att se en vinstmatch var ett alternativ. Ett mycket lockande alternativ. Men med en eftertanke. Matchen tar ju alltid slut någon gång. Att se när MFF vinner, är grymt häftigt varje gång. Men det skulle inte lindra abstinensen det heller. Tvärtom.

Problem, I-landsproblem. Ja, det kan man väl kalla det för. Det är ju lyx detta, jämfört med barnen i Afrika, som alla alltid drar paralleler med när det gäller lyxproblem och bortskämda själar. Dock är det ett hopplöshetsväckande problem. Det är näst intill olidligt att följa sitt lag på 100 mils anstånd. Precis som jag skriver i min krönika som publicerades på Himmelriket för ett par veckor sedan. Men jag kämpar på. Jag är ju förälskad.

I morgon fylls dock min undernärda Malmö FF själ på med energi. Det är match i Halmstad. Ett av botten lagen. Ska inte vara några problem alls. Räknar med fullpott. 3 färska pinnar att addera till samlingen.Truppen är inte fullbordad, men klart godkänd är vad jag kom fram till genom läsande på Himmelriket.

Deltar ej i Halmstad (info från rapport på Himmelriket):
*Pontus Jansson
- Behöver mer tid att återhämta sig från sina virus i kroppen.
* Hamad - Sjuk
* Ofere - Rehab
* Aubynn - Avstängd.

Dock är Wilton klar för spel. Han lämnade planen under matchen mot Gefle p.g.a lårskada. Men oron för denna har vart lite onödig (men klart förstålig bland oss supportrar och engagerade) då skadan alls inte var lika allvarlig som det såg ut ett tag.

Yago Fernandes ska ha gått av träningen efter en smäll på foten, men det hindrar honom inte från att delta i truppen imorgon.

Min gissning på morgondagens startelva:

Dahlin
Ulrich-Yago-DA-Ricardinho
Molins-Pekalski-Wilton-Durmaz
Agon-Larsson


Det är starka mannar vi har att välja bland, trots skador och sjukdomar. Detta kan bli utklassning! Hoppas dock på en bra match, vad annars? Med tanke på läget i tabellen, 1 poäng från HeIF så är det en väldigt viktig match. En vinst skulle resultera en första plats i tabellen, åtminstone fram till Onsdag då Helsingborg-Trelleborg går av stapeln. Man kan ju alltid hoppas på förlust för HeIF där. Vilket skulle vara ett tecken på en HeIF-trupp i hyffsat risig form. Men det är vad Malmö FF gör som är det viktiga, inte övriga lag. Alltså, fullt fokus på MFF-insatser. 

Så pågar,Visa att ni är störst, bäst och vackrast och dominera i Halmstad i morgon.

All kärlek till Malmö FF!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0