Rögad ål och serieledning.

Sitter nu här framför skärmen med en go' känsla i magen och smakar på ordet "serieledning". Mmh, smakar förbaskat gott! Kanske lite väl mumsigt kvällsfika för en helt vanlig Måndag? Tycker ni? Fast detta är ju ingen helt vanlig Måndag. Denna Måndag har erbjudit massa smaskiga nyheter. Ny termin, nya möjligheter och ny Allsvensk serieledare. Den sistnämnda vid namn Malmö FF. Älskade Malmö FF.

Det var med ett leende på läpparna jag satte mig på cykeln i morse för att bege mig mot terminens första dag i skolan. Taggad som en igelkott! Studierna lockar mer än vanligt och jag har inget emot att sätta tänderna i de nu på en gång. Härligt med en sådan känsla inför skolår 9 måste jag med ge. Äldst på skolan och man ska föregå med gott exempel, som lärarna redan börjat tjata om. Men men, dumt att fastna i detta. Kvällen hade en bättre upp att erbjuda.

Halmstad BK- Malmö FF, är vad jag pratar om. En match drabbad av regn som såg ut att kunna bli hur spännande som helst efter en fjärdedel av matchen gjord. Det stod då 1-1 i gjorda offside-mål. Klockren bedömning av HBK:s offside, men väldigt tveksam sådan av MFF:s. Men det var inget att gräva ned sig i. Snart skulle det ljuda högt av hoppande himmelsblå själar på plats på Örjansvallen. Så även i fotöljen jag tagit beslag på framför tv:n denna kväll.

I 42 matchminuten satte Agon Mehmeti sin första av kvällens fullträffar mellan stolparna. Vår rögade ål med några kvarstående symtom av förkylning i kroppen gjorde där med sitt sjunde mål för säsongen. En målsamling som kom att utökas med ytterligare ett snyggt mål 66 minuter in i matchen. Ett avgörande mål som tog död på mycket av HBK:s tidigare spelenerigi. Dessa mål var de enda godkända som gjordes och matchen slutade alltså 0-2. Ljuva serieledning!

-    -    -    -   -

Värt att nämnas var mitt mycket passande inlägg på Himmelrikets forum några minuter innan 0-2 målet, då jag skrev något i stil med " Någon mer än jag som känner att det luktar 0-2?". Slutsats: Mitt luktsinne är fullt godkänt.

-    -    -    -    -

Inför Ellos (Elfsborg) hemma på Stadion på Söndag har vi dock några skavande bekymmer i hälarna. Både Durmaz (som lämnade planen efter första halvlek efter en smäll på sidan) och Molins är avstängda. Alltså är det bara att hoppas på att Hamad repat sig tills dess, som då kan ta sin givna plats som yttermittfältare. Aubynn var avstängd i dag och ska utan problem kunna ta ställning på Söndag. Men reserver till dessa blir de alltså snålt med.
Men det ska gå, absolut. Det är en klädkatalog vi har att göra med pågar!

-    -    -    -    -

Vi får nu se om MFF kan behålla sin serieledning även efter Helsingborgs match mot Trelleborg på Onsdag. Med ord som "chansen finns" och " ingenting är omöjligt" kretsande i mitt huvud, så kan man ju få hoppas på detta. Det gör i alla fall jag. Keep up the good work MFF!

Härligt att man fick höra MFF supportrarna skråla hymnen ut över Halmstads arena i kväll också. Vackert, även på bortaplan.

Allt för mig, ingen vidare matchrapport, men några tankar och ord ägnat åt kvällens sköna vinst blev det ändå.

God natt!


OBS! Jag är fullt medveten om att det heter Örjans Vall och inte Örjansvallen. Usch, fullt och felaktigt. Men det det blev problem att ändra, så stå ut med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0