Elfsborg på besök.


Min ruggit snygga egendesignade almanacka.

Har varken inspiration eller tid till att skriva något detaljerat och långt om vad som väntar Malmö FF idag. Det är en äckligt viktig match som står på spel när de himmelsblå möter Elfsborg på Stadion denna Söndag. I och med Helsingborgs förlust mot Örebro igår så är en vinst lika med serieledning.

Durmaz och Molins är avstängda. Hamad har virus kvar i kroppen. Han blir förmodligen en av pjäserna i startelvan ändå, men kanske inte orkar hela 90. Därför finns det chans för Muamet Asanovski att bli inbytt. Har ingen större koll killen, men har verkar taggad för ett inhopp, om han nu inte blir med från start. Spännande. Rolle har som vanligt en viktig uppgift att levera bästa möjliga startelva. "Ellos", som har en nyligen spelad EL-match i benen, har en ruggigt stark,drivande och farligt taggad lagmaskin att vänta. En dubbeldriven sådan i form av Figuredo och Pekalski, som i mina ögon är ett vattentätt innermittfält och huvudmotorerna i laget. Mehmeti ska fortsätta på den bana han redan är på, den att göra mål alltså. Antar även att Yago är den som bildar mittbackslås med DA även idag då jag inte hört något om Jansson på länge. Dålig koll rättare sagt. 
Omvänt,oklart och väldigt fladdrigt. För att förtydliga får ni min förmodade startelva:

Dahlin
Ulrich-Yago-DA-Ricardinho
Hamad-Wilton-Pekalski-Aubynn
Mehmeti-Larsson

Elva starka pjäser på brädet, detta ska gå vägen!

Jag kommer själv inte att kunna följa matchen då jag kommer spendera sex timmar av dagen till musikalrep med ett härligt gäng. Känns sådär att missa matchen.

Är förövrigt är jag väldigt sugen på en av t-shirtsen som kommer säljas innan matchen idag. "Ingen firmakultur kring MFF" är initiativtagarna. Bra jobb!

Matchresultat: Jag tror att Dahlin håller nollan ännu en match. Varför bryta den sviten? 3 baljor är vad jag gissar på, minst en, kanske två av en rögad ål.  3-0 för att tala i klar text.

Malmö FF, störst, bäst och vackrast. Visa var skåpet ska stå. Sätt tryckverket i rullning och texta Ellos katalog-sidor i himmelsblått övertag och en härlig vinst. Jag tror på er.

Framåt Malmö!


Kommentarer
Postat av: Zlatansson

Du är ju helt grym tjejen. Det värmer hjärtat hos en himmelsblå att läsa dina blogg-inlägg. Ser fram emot att läsa vidare på din blogg, framför allt om din resa till vår vackra himmaborg! FORZA MALMÖ!!!



2010-09-01 @ 11:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0