Jag säger som Thåström...

...Fanfanfan. Mitt under kvällens lucköppningen, så ska tydligen "Pep" ha blivit klar för rollen som huvudtränare i Halmstad BK. Clara i chocktillstånd! MFF-familjen i chocktillstånd!

Det såg länge ut som att Pep Clotet skulle stanna i Malmö då han sagt att han trivdes bra med sin roll i Malmö FF och sig själv som Rolles högerhand. Det gjorde minst sagt vi supportrar också!

Pep har under året bidragit med otoligt mycket till vår lagmaskin. Han har satt dit viktiga muttrar som behövts för att vara bäst i Sverige. Något vi alla tackat honom för under året är hur han stoppat in de internationella influenserna så att kollektivmotorn fått en högre standard som även skulle fungerat fullt godkänt ute i Europa. 

Men under söndagskvällen blev det klart. Pep flyttar till Halmstad BK och tar rollen som huvudtränare. Hur hans resonemang lyder vet jag inte, men jag hoppas det är vettigt, vilket det borde. Men jag är inte nöjd för fem öre...

Vill dock påminna mig själv om att vi fortfarande har Rolle. Han är underskattad bland många. Men det är ändå han som gjort det mesta av skitjobbet från botten till toppen. Pep kom in den sista biten av uppförsbacken och underlättade Rolles slit och släp mot guldet. Men våran Rolle har vi fortfarande kvar, vilket jag tackar för!

Vilket abrubt slut detta blev...Känns konstigt.
Men jag får helt enkelt ta och tacka dig Pep för din tid i MFF och allt vad du bidragit med och ett lycka till i din nya din nya roll på din nya hemmaplan. Hoppas du kommer trivas dit du kommer. 

*Viskar åt ett annat håll* - Tvivlar dock på att han kommer bli lika nöjd med resurserna i HBK's trupp *vislar med blicker i taket* 

Vi kommer sakna dig Pep!

Kommentarer
Postat av: UM

Har inget att göra med artikeln men tänkte fråga dig hur ser du på kanske flytta till Malmö i framtiden ? Finns bra plugg i Malmö/Lund : D

2010-12-06 @ 11:50:59
Postat av: UNDERBART!

Vilken jävla fake. Underbart

2010-12-06 @ 16:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0