Lucka 7


Bakom lucka 7 döljer sig...

ROLLE & PEP!
Tränarduon med stormsuccén!

Detta får bli ett kort inlägg. Har varit hemifrån sedan åtta i morse och ramlade nyss innaför dörren efter skola och träningar. Men som ni ser är det vår succéduo till tränare som jag vill tacka i denna lucka.

"Rolle" Nilsson som kämpat med truppen från botten till toppen, och fått en heldel negativ kritik riktad mot sig på vägen, men som ändå, med hans envishet och ödmjukhet, har han kämpat för att få tunglasset dit han vill och nått sitt mål. Att ta SM-guld med MFF! 

Pep Clotet kom och hjälpte Rolle att dra lasset mot slutspurten för den sensate säsongen. Han har fått in de internationella influenserna i truppen och höjt nivån. Ett mycket lyckat inslag i MFF:s historia. 

Kombinationen Rolle&Pep blev oslagbar och tillsammans kunde med hela MFF bärga SM-guldet. Men i dagarna kom dock ett svidande faktum fram bland guldglansen. Pep är klar för HBK där han tar över som huvudtränare. Tror inte speciellt många MFF:are hurrar över det, men det är bara försöka att ha överseende och förstå att headcoach-rollen lockar mer än att vara Rolles högerhand. Även om inte jag hade sagt nej till det direkt...

Hur som helst, vill jag tacka de båda för ett lysande och framgångsrikt år med en skimrande guldkant! Tack.

- - - - - - -

Måste även säga att morgondagens lucka kan bli uppskjuten, då det är bandyderby i Edsbyn som jag självklart ska på. Får se om jag hinner klämma in ett inlägg, annars blir det dubbelt på torsdag. 

Tack för ikväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0