Lucka 9


Bakom lucka 9 döljer sig...

YAGO FERNANDEZ!
Denna långe som förlängt.

Det var i träningsmatchen mot Fulham som Yago Fernandez fick testspela i MFF för första gången. Just den matchen såg jag inte och kan inte utifrån den minnas om jag ville ha honom som back i MFF eller inte. Men jag minns utifrån ett flertal diskussioner på diverse himmelsblå hemsidor och forum att vi var många som tvekade att ta in den långe backen från Portugal. Vi hade trots allt en mycket stabil backlinje i form av:

Ulrich-Pontus-DA-Ricardinho

Fyra namn som då var så självklara och ingen av dem var aktuella att rubba, kändes det som. Vi hade ju även Halsti som reserv osv...

Men hur som helst, vad jag än tyckte, tänkte och sa då, så blev Yago värvad och fick skrev på ett kontrakt på säsongen ut. Vilket jag nu knäpper händerna och tackar övre makter för...eller kanske Rolle och MFF:s ledning då? Men de är ju som gudar de också.

För ödet blev så att Pontus drog på sig skador och Yago blev inte annat än en utmärkt ersättare, som mer eller mindre tog över och blev förstahands valet istället för den något yngre och fyra centimeter kortare Pontus Jansson.


Bild från sydsvenskan.se

Nu har Yago Fernandez en halv säsong av himmelsblått succéspel i ryggen och till och med min brorsa som håller på AIK lyckades få upp ögonen för honom under de två matcherna jag drog med mig honom på. Min bror som för övrigt fyllde år igår, gjorde det på den ärofyllda dagen då det blev klart att Yago förlänger med Malmö. Kan säga att det räddade mig från en riktigt djup deprissionsvacka, efter att ha sett Edsbyn förlora bandyderbyt mot Borberg/Söderhamn hemma i Dina Arena igår. Yago saved my night!

Måste även nämna en av de matcher jag minns Yago mest ifrån. Eller kanske den match jag minns Yagos huvud mest ifrån.

Det var matchen mot BK Häcken, då även Molins gjorde sitt drömmål, som Yago lyckades nicka in både ett och två mål. *Trumvirvel* - Snacka om att klippa häcken!!- *Bodomdom tisch*
Trädgårdsmästare nästa kanske? Vad vet jag vad det blir av en i framtiden pensionerad portugisisk fotbollsspelare?

Men i MFF stannar han i alla fall minst ett år till vilket glädjer vår stora familj enormt.

Tack för säsongen Yago, ser fram emot nästa!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0