Lucka 10&11


Bakom dubbelluckan 10&11 döljer sig...

HBK-MFF PÅ ETT REGNIGT ÖRJANS VALL!
Då serieledningen blev vår.

Jag ursäktar gårdagens tomma lucka, som jag idag istället trycker in i dagens nr11. Men jag hade viktigare saker att tänka på igår, då min bäste vän åkte till Thailand nu på morgonen. Det var avskedskväll/natt och den var högt prioriterad då jag inte kommer få se henne på 6 veckor. Hoppas ni förstår. Men nu till dagens dubbellucka...

Minns ni den regndrabbade matchen mot Halmstad BK på Örjans vall, då serieledningen blev vår? Det gör jag. I alla fall delar av den.

Till skillnad från matchen i omgången innan denna, som spelades mot Gefle, så spelades denna klart, trots regnet. Vi hade en tapper skara supportrar på plats, som defenitivt höjde stämningen på Örjans Vall, som även jag framför tvn kände.

När Agon Mehmeti, allas våran rögade ål, klämde in både en och två bollar bakom HBK:s målvakt, blev det än mer fart på läktarna och ingen hade märkt någon antydan på kvarstående symtom av en förkylning i matchens skyttekung.


Tunn som en Rögad ål...


...ändå så gör han mål.

Agon Mehmeti, Agon Mehmeti.

Vädergudarna må' ha gråtit denna kväll, men för oss MFF:are är himmlen alltid blå och vi stod istället för skratt och glädje. När matchen blåstes av så var serieledningen vår för första gången på säsongen, och den blöta klacken som var på plats hyllade våra pågar med vackra stämmor och hymnen, vilket fick mina då solblekta hårstrån att ställa sig på mina brunbrända armar. Ett underbart ögonblick.

En av de matcher jag minns som mest från säsongen 2010, då vi klev ett steg närmre SM-guldet.

MFF - störst, bäst och vackrast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0