Lucka 12


Bakom lucka 12 döljer sig...

RICARDINHO!
Den lille snabba yttern.

I bland när jag tittar igenom gamla blogginlägg som jag gjort under året, får jag ett hemskt dåligt samvete. Det finns ett flertal viktiga spelare som jag flera gånger glömmer att berömma och lyfta upp, trots att de har givna platser i mina startelvor. Ricardinho är en av dessa.

Den lille snabbe Brasilianaren som skrev sitt kontrakt med MFF säsongen 2009, var en av de spelare jag först la märke till när jag började följa MFF. Han är en av de där som alltid står där på sin kant på backlinjen(om inga frakturer i fotlederna hindrar) när jag ställer upp mina elvor inför matcherna. Men jag nämner aldrig varför. Det är givetvis ett tecken på att han i mina ögon är den ultimata för den positionen, och ingen annan i truppen gör det bättre.


Scanpix - Ricardo Ferreira da Silva, Ricardinho

Han har farten i benen, han har tänket i huvudet, han har tekniken i fötterna och hjärtat på rätt ställe. Han ÄR ytterback, Malmö FF:s ytterback. Ja, det är han!

Tack för en toppsäsong! 

- - - - - - - - -

Kan även tillägga att jag idag var på min första fotbollsträning. Det gick helt okej måste jag säga. Helt lost var jag inte och inspiration i överflöd hade jag också, även om det inte blev något spel då vi var väldigt få med på kvällens träning. Men jag hade viljan att genomföra alla övningar, som inte alltid var så lätta och jag fick mig ett ganska krävande pass, som sedan med svetten i pannan avslutades med en liten konversation med ena tränaren.

Tränaren frågade mig : " Ja Clara, vilken position tror du är din rätta då?"

Jag började fundera, och kom tillsist fram till ett någorlunda vettigt svar.

" Mina inspirationskällor i MFF är ynglingnar Ivo Pekalski och Dardan Rexhepi just nu och de är mittfältare och anfallare."

Det lutar alltså mer offensivt än defensivt om man tittar på deras positioner, men det kanske blir en Ricardinho-position för mig? Vad vet jag, så långt har jag inte kommit ännu.

Nu är bara frågan vad som kommer locka mig mest om ett par månader, dans eller fotboll? Jag kommer få genomgå beslut i form av pest och pina innan jag hamnar rätt, med tanke på att jag levt med dansen i 9 år samtidigt som fotbollen också lockar. Men så är livet, men måste våga testa för att lyckas.

Eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Emil

Haha, din blogg får ens hårstrån på armarna att stå upp. Trots att du är Malmö:are. Din blogg är lika clean som finaste siden. Typ.

2010-12-13 @ 01:13:25
URL: http://gulradblakarlek.blogg.se/
Postat av: Stadiongatan

Ricardinho är fantastisk, jag älskar att se honom spela.



Fotboll kan väl vara som dans? :)

2010-12-16 @ 15:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0