Lucka 2


Bakom lucka 2 döljer sig...


1-0-TIFOT MOT GEFLE!
En en idé som snabbt väcktes och några timmar senare var ett färdigt tifo att pryda en läktare med när 1-0 målet skulle komma.

Nederbörden ville aldrig sluta vräka ned över Stadion den lördagen i augusti som MFF mötte laget från norr, Gefle. Efter att domaren i halvtid hade drämt bollen i backen för att bedöma om planen var spelbar, och det bara hördes ett kraftigt smack efter att bollen plaskat ned i planen utan minsta lilla studs, så bröts matchen. MFF hade då 1-0 i ryggen, men det nollades.

Publiken och spelarna fick åka hem för att vila upp sig för att få återvända till Stadion dagen därpå då matchen skulle spelas om . Fast för några himmelsblå hjärnor hade kugghjulen börjat snurra igång ordentligt. Ett tifo hade ju saknats under lördagen, men på söndagen var planerna att det skulle det finnas ett mäktigt sådant över ståläktarpublikens huvuden.

På några timmar hade några flitiga själar fixat ett klockerent tifo den kvällen, med motivet: "1-0" med stora siffror och "till dom himmelsblå" längst ned.



Bild från fotbollsverige.se

Jag var i Grekland när det här skedde, men hade en massa underbar läsning och några intressanta bilder att skåda när jag hade kommit tillbaka till Sverige några dagar senare. Malmö vann den omspelade matchen med 2-0 av Agon Mehmeti (som även hade gjort målet på lördagen) och Daniel Andersson.

- - - - -

I lucka 2 hyllar jag alltså ett av alla de ståtliga tifo-verk och de eldsjälar som satt uppe med detta otroligt kreaktiva och faktiskt roliga tifot. Snacka om engagemang! All cred to you.


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-19 @ 03:00:37
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0