Lucka 6


Bakom lucka 6 döljer sig...


17 JULI- SUPPORTERTÅG TILL SOLNA, RÅSUNDA!
En bra och uppmärksammad uppstart efter VM-uppehållet...vi glömmer matchresultatet...

Jag hade precis blivit riktigt insatt i Malmö FF när fotbolls-VM började knacka på dörren i somras och ett långt uppehåll väntade på andra sida tröskeln. Dock blev det ju ingen brist på fotboll under den sommarmånaden, men den himmelsblå själen blev utvattnad och var i stort behov av näring.

Men så stod plötsligt Spanien (kill me, please) där högst upp på tronen av fotbollsvärlden och den 17 juli började närma sig. På diverse MFF-hemsidor låg evenemanget uppe. Alla skulle med. Alla skulle till Solna. Till Råsunda. AIK-MFF.


Mycket lockande var detta...inte sant?

Det blev ett avundsjukt glåmade på en datorskärm för min del, då jag inte fick åka till huvudstaden och se matchen eftersom en vecka i Götet och med Gothia väntade någon dag senare. Så jag fick streama matchen och följa den på så sätt. Kändes inte riktigt okej, men blev ändå glad av att se den tappra skaran av himmelsblått som tagit sig till Råsunda.

Dock blev ju inte matchresultatet något att hurra för... 1-0 genom straff, efter ett missförstånd mellan Jansson, DA och Dahlin. Sedan blev även 1:an till en 2:a medans 0:an på gästsidan aldrig rubbades.

Men det är inte resultatet jag minns från denna dag. Det var glädjen att åter få se himmelsblått och det mycket väl genomförda tåg-evenemanget som la sig i mitt huvud för att kunna se tillbaka på, som jag nu gör. Sen så blev det ju även revansch när Alex Millers grabbar tog sig till Stadion i Malmö omgången därefter och då vi kammade hem segern.

MFF, större kan ingen bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0