MFF-JULKALENDER

Det är sista dagen på novembermånad och det första ljuset brinner i staken sedan några dagar tillbaka. I mitt rumsfönster står en adventsstjärna och utanför ligger snön som ett tjockt täcke över det kyliga landskapet. Temperaturen ligger närmare -20 under nätterna och samtliga Bollnäsbor har börjat pälsa på sig.

Morgondagen innebär att julmånaden är här och alla de små ivriga barn sätter på tv.n för att se första avsnittet av årets julkalender. Är det ingen mer än jag som saknar det? Julkalandern alltså. Jag började tycka att julkalendrarna bara blev dåligare och dåligare för varje år som gick, men insåg snart att det var jag som växte. För de yngre barnen var det fortfarande lika bra som alltid.

Så nu har ett antal år passerat utan att jag satt mig framför tv:n med en pepparkaksfärgad julkalander i händerna, varje december morgon för att öppna luckor och räkna ned till julafton. Men jag måste erkänna att jag saknar det. Just därför lyder min rubrik som den gör!

För från och med i morgon fram till julafton kommer ni få kika in här för att följa MIN julkalender. En något speciell, men mycket underhållande julkalender, då varje lucka kommer innehålla något från det senaste MFF-året!

En spelare, en vinst, ett mål, ett tifo eller något liknande.
Varje dag kommer det finnas något nytt bakom luckorna. Vad tycks om den idén?

Ni får gärna lägga kommentarer och önska vad som ska befinna sig bakom luckorna.

Det kommer inte var någon form av rangordning på lucköppningen, så lucka nummer ett kommer inte vara botten på topplistan eller så. Utan det blir lite slumpmässigt vad som hamnar under vilken lucka.

Jag hoppas ni vill följa min MFF-julkalender och blicka tillbaka på vårat framgångsrika guldåret tillsammans med mig.

I morgon öppnar vi lucka 1, är ni med mig?

Kommentarer
Postat av: Mist

Absolut! Bra och kul initiativ :)

2010-11-30 @ 19:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0