Svar på kommentar

"Det var väl ingen som blev förvånad av lite burop när en HIF:are vinner ett pris istället för de två MFF:arna som var nominerade till samma pris. Särskilt inte när galan hölls i Malmö. Tycker det känns som att göra en höna av en fjäder. Givetvis hade man kanske kunnat avstå från att bua, men att göra en stor deal av det hela känns bara onödigt. Hade galan varit i HBG så hade de buat åt Malmö. Rivaliteten är en del av fotbollen."


Ville bara säga det att jag själv skriver att det var väntat att liknande reaktion skulle uppkomma om just Gerndt skulle vinna på galan, i det inlägg jag skriver om händelsen. Att jag väljer att nämna det gör inte fjädern till en höna, det är bara en omtalad händelse som jag valde att tycka till om. En blogg är till för att komma med egna tankar och åsikter om ditten och datten och kommentarfältet är till för detsamma. Detta skall leda till en diskussion, och här har vi den.

Rivalitet är vardagsmat i fotbollen och något som gör den charmig. Men i detta fall tyckte jag att Gerndt förtjänade bättre. Även om jag själv hellre hade velat så en himmelsblå åtta eller tolva ta emot priset som årets allsvenske spelare.

Sen är vi olika allihopa. Jag väljer hellre att prisa en vinnare och applådera än att bua ut. Även om jag har en del saker emot honom. Sedan finns det, beviseligen, de som inte fegar och buar ut vinnaren på en gång. Vilket jag redan har kommit med en åsikt om, det är en aning lågt.

Tackar för kommentaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0