Tre snabba...

...från det som hänt i sportens värld senaste veckan. Varsågoda!

Fotbollsgalan: Det blev väl inte riktigt så många himmelsblå priser som jag skrev här på bloggen kvällen innan. Men det vore ju rent orealistiskt. Sverige har många lirare i ligor utanför landets gränser och de är ofta dessa, som även deltar i landslaget som kammar hem folkets röster. Men jag som MFF:are blir gärna partisk och bara ser till mina egna ögonstenar. Men några av de himmelsblå fick ju i alla fall priser.

 Ivo Pekalski för årets nykomling

 Roland Nilsson för årets tränare

Sen var ju en av höjdpunkterna att en av Malmö FF:s absolut största profiler genom tiderna , Bog Houghton var på plats och fick Fotbollskanalens Hederspris. Något som fick hårstråna att resa sig på armarna och ögonen att fuktas av tårar som bildades av den mäktakänslan som uppstod, trots att det var en tv-ruta mellen arenan och vardagsrummet där jag satt. Men det var stort för hela klubben och det kändes väldigt speciellt. 

Ska inte glömma att Guldbollen faktiskt gick till en MFF:are från grund och botten. Ibracadabra, simsallabim! Nu har du fem, och två där hemma som du själv valde att säga det. Den kaxige men ändå så ödmjuke världsstjärnan. Zlatan med hela svenska folket, som till och med befann sig på plats på galan i år, trots att han spelat det stora derbyt kvällen innan. Ingen är bättre. Grattis!

Gratulerar även Gerndt, du blev årets allsvenske spelare som jag själv trodde i söndags. Jag kanske inte uppskattat din talang så rysligt mycket under säsongen, men det hoppas jag är förståligt. Jag har imponerats i smyg.
Att du blev utbuad var på ett sätt väntat, men riktigt lågt enligt mig. Jag har fått mycket skit för det här hemma, bara för att jag är MFF:are. Men jag var snarare bland de som klappade händerna samman för dig. Gerndt har gjort en lysande säsong och förtjänade priset, även fast både nummer 8 och 12 i MFF gjort imponerande säsonger de också, utan tvekan.

Ska även gratulera alla damer i Ldb FC Malmö, som gjort en mycket imponerande och överlägsen säsong.

Häftigt att Malmö lyckades med 3 SM-guld detta år, på 100 års juebleet. Störst, bäst och vackrast!

- - - - - -

Landskamp: 0-0 blev slutreslutatet. Hyffsat av svenskarna som mötte världs 3:an, Tyskland. Fullt godkänt till och med. Vi hade ju trots allt inte Mr.Z på planen. Wernblom,årets mittfältare på fotbollsgalan, fick åter bevisa att han var värd priset och så även Gerndt som fick komma in sista 5. Snålt med speltid, men vad annat hade man väntat sig? Truppen höll nivån uppe och det fanns ingen störra anledning till att byta in honom tidigare.

En notis jag gjorde efter att jag kommit hem från träningen, var att Johan Dahlin hade fått sent besked om att han beshövdes på plats i Göteborg som andre målvakt, då Viland skadat ryggen under träningen inför matchen. Dahlin förblev bänkvärmare matchen ut, men nog kändes det bra att se honom där bredvid Hamrén i alla fall.

- - - - - -

Storslam för Byn: Edsbyns IF åkte igår ner till Uppsala och Studenternas för att utklassa Siruis totalt. Sverre nollade och lirarna från Byn fick peta in hela 6 mål. En undebar seger för glädje och självförtroende. Nu kör vi över Västerås hemma på Ön i morgon. Ställer mig förmodligen bland Red Farmers och sjunger mig hes denna gång också. Det är underbart. Heja byn!

- - - - - -

Silly Season spekuleras det en hel del om, men det har inte kommit ut något som är värt att föra en diskussion om ännu. Eller det finns det väl alltid, men jag väntar till att det händer lite mer.

Ha det bra, nu ska jag ladda med lite sömn inför morgondagens visit i Dina Arena, Edsbyns IF - Västerås.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var väl ingen som blev förvånad av lite burop när en HIF:are vinner ett pris istället för de två MFF:arna som var nominerade till samma pris. Särskilt inte när galan hölls i Malmö. Tycker det känns som att göra en höna av en fjäder. Givetvis hade man kanske kunnat avstå från att bua, men att göra en stor deal av det hela känns bara onödigt. Hade galan varit i HBG så hade de buat åt Malmö. Rivaliteten är en del av fotbollen.

2010-11-20 @ 11:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0