Världens bästa Zvensk

Att jag under flera helger satt mig ned för att följa vissa Serie A matcher, är det största tecknet på att allsvenskan har uppehåll rent spelmässigt. Innan sa jag att Serie A absolut inte var något för mig, och att det var uttråkande, om inte mycket uttråkande att titta på. Men det finns ett undantag. En trollkarl. Han jag och vi svenskar aldrig slutar tjata om, Zlatan Ibra-cadabra-himovic. Världens bästa zvensk. I saknad av mina guldklumpar i himmelsblå tröjor och sportiga knästrumpor, är han den enda som kan dämpa abstinensen något...

Zlatan såg trött och sliten ut idag, precis som han sagt att han faktiskt är. Han är en talang som det slipas på match efter match och som kanske fått lite av sin forna stjärnglans nedslipad och skulle för stunden behöva lite tid för att putsa till den. Jag efterlyser vila, då en till match kan bli mycket slitsam för Zlatan och därmed för Milan resterande delar av säsongen... Bara tänk på det Allergi.

Något Zlatan gjorde extremt bra idag, var att lyfta upp brassen Robinho till sitt altare. Robinho fick ta del av Zlatans kungliga spel. Kungen själv, var den som passade Robinho som med en hög tuch kunde sätta in den i bortre, om jag inte minns helt fel. Jag applåderade.

Det är när man ser denna stora svenska stjärna, som man skulle vilja vara född några år tidigare. Född lite längre söder ut också för den delen. Då kanske man skulle fått följa Zlatans uppstart i MFF och hela resan. Det går inte att få för mycket av honom. 

En kväll under veckan, klickade jag mig in på Youtube och kollade in några läckra mål undertecknade av Mr.Z. Det ledde till att jag dagen efter, när jag kommit hem från skolan, plockade upp fotbollen från källaren och började dribbla och hade mig mellan blomkrukor och fåtöljer i vardagsrummet. Snacka om inspiration. Jag som inte ens spelar fotboll. Du är Kung.

Lägg märke till alla häftiga smeknamn jag givit allas våran Zlatan Ibrahimovic bara i detta inlägg : Trollkarl, Ibra-cadabra-himovic, Världens bästa zvenska, Kungen, Stjärna, Mr.Z. 

Kärt barn har många namn.






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0