jag erkänner

HIF vann under eftermiddagen sin match mot ÅFF hemma på Olympia. Jag valde att se matchen, för att sedan kanske ha något att jämföra med på onsdag när det är dags för Malmö att möta Häcken. Jag lyckades även åstadkomma ett antal nerviga och svidande erkännande för mig själv.

Alexander Gerndt - Jag erkänner, du är bra. Det kanske till och med är så att du skulle förtjäna ett pris på fotbollsgalan i November. De möjliga kategorierna är då "årets anfallare" och "årets spelare, allsvenskan". Tror det lutar åt det sistnämnda i detta fall, trots att två himmelsblå pågar också har chans till den titeln. Men jag tror att du har svårt att ta priset som bästa anfallare där du har svår konkurens i form av den folkkäre, f.d malmöpågen, Zlatan "the man" Ibrahimovic. Men som ledare av skytteligan med 19 gjorda mål i allsvenskan 2010, 11 i HIF:s räkning, ett antal som säkert kan, men förhoppningsvis inte, utökas, så kan du nog som sagt kamma åt dig det hedersvärda priset, "årets spelare,allsvenskan". Ett jag vill dock inte tillägna dig något eventuellt grattis...

- Jag hoppas på Kapten Andersson i denna kategori. Han har med sin ödmjukhet, den perfekta bollbehandling och med det stenhårda psyket gjort en briljant säsong som mittback framför Sveriges bästa målvakt och stöttat hela laget något enormt. 

Spelarna från sundets pärla - Jag erkänner, ni är bra. Men jag tvivlar fortfarande på att ni kommer besegra Malmö FF i serien. Jag kan verkligen inte föreställa mig att guldet skulle slinka ur våra händer. Men, ni är i rysligt bra form just nu och coach Conny manar på er på ett bra sätt. Ni har en taktik som går ut på att nöta ner motståndarna som får backa hemåt och deffa som dårar. Det fungerar i de flesta fall, dock fungerade det inte på de himmelsblå pågarna sist.

- Guldet ska glimma, där det hör himma, i Malmöstad!

Det krävs mer än 3 pinnar - Jag erkänner, jag börjar bli nervös.  Malmö måste vinna på onsdag. Vi måste ha tre pinnar, dels för att inte tappa placerings mässigt och dels för självförtroendet. Men nu i denna jämna uppgörningen av "Guldkriget", så är det mer än tre pinnar som behövs. Om MFF vinner på onsdag, vilket vi ska göra, så kommer vi åter igen ligga på samma poäng som HIF, och i och med att laget från sundets pärla idag hade en målskörd på en hyffsat saftig siffra, så innebär det att det kan behövas mer än "bara" 1-0 segrar framöver. Vi har just nu marginalerna i målskillnad på vår sida, men vindarna kan vända.

- Så snälla, låt oss göra många mål, med stil och klass som vanligt. Och du Dahlin, välj rätt bräder och spik när du spikar igen de kommande matcherna, så att det håller och ingen onödig spricka riskerar att förstöra för oss.

Till sist måste jag bara tillägga att hur mycket bra jag än sagt om HIF i detta inlägg så kan jag allt annat än acceptera att de tar guld i år. Hemska tanke! Uuusch...

Jag älskar Malmö FF.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0