Hallå där nere, det är vi som är Malmö FF

Vi gjorde det! Vi röck! Vi är på upploppet. Ni, tre poäng bakom, ser våra ryggar försvinna en bit längre bort på slutsträckan. Nu är det uppehåll och ni kommer ha denna mardrömsbild framför er. När det är dags för omgång 27 har ni haft andan i halsen i flera veckor och kommer vara slut rent mentalt. Vi är Malmö FF. Ni, där nere, är HeIF. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Guldet ska him!

* Jiloan Hamad. Äntligen! Du som inte funnits med i mina eventuella startelvor i införrapporterna på ett tag, är nu den Hamad jag är van att se och höra talas om. Jag har endast sett 1-0 målet på ett kort klipp. Men det räckte för att övertygas. Du är på banan igen min vän, du är på banan mot guldet!

* Daniel Larsson. Du är nu vän med din skottlossare och satte åter igen 2-0. Mitt i prick!

* MFF-familjen. Garanterat Sveriges bästa supportrar. Ni ska veta hur nära till tårarna det var när jag såg på videoklippet hur många himmelsblå det var som befann sig på Vångavallen. Helt underbart! Vi ses på Grimsta IP och på Stadion! Jag är stolt av att vara en av er.

* Roland Nilsson. Du vågade äntligen använda dig av dina ess i rockärmen flera gånger om. Efter som jag inte såg matchen, så vet jag inte säkert om det var så att skon knep på något speciellt ställe. Långt fram, på mitten, eller långt bak,ingen aning. Men du vågade dig på förändringar och byten. Bra, det behövs testas för att veta vad som tåls att bytas och inte.

* Johan Dahlin. Höll nollan igen. Du är guld värd, bokstavligen!

Det är vad jag har att komma med så här efter segern. Eftersom jag inte sett matchen går det inte att skriva så mycket mer utförligt.

Jag är i extas. Jag har hoppat, klappat, sjungit och stått och pussat på Malmö FF tröjan som hänger på rummet. Mitt lilla himmelsblå altare. I morgon beställer jag biljetter till matchen mot BP. Då är hela denna månad komplett. Jag kommer garanterat sova gott i natt!

En liten sak till bara:
Jag älskar Malmö FF!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0