Klädd i himmelsblått


Dagens MFF-kit - Foto : Emma Svensson

Det var ingen tvekan om att tröjan jag fått låna av Åsa Jinder skulle på idag. Men redan när jag drog den över huvudet så visste jag inte skulle kunna röra mig genom skolkorridorerna utan att bli kommenterad. Så sant som det var sagt...

"Av med tröjan!" var det första en av mina klasskompisar sa när jag tog av mig jackan i morse. Men aldrig, jag är stolt MFF-supporter och serieledare och skulle inte för allt i världen tagit av mig tröjan, bara för att någon bitter typ blev illamående av den.

Kommentarerna fortsatte välla över mig, men jag sträckte bara på ryggen och drog omkring i korridorerna med ett leende på läpparna.

- - - - - - - - - - - - - - - - -

I morgon bär det av till huvudstaden direkt efter skolan. Allt skolarbete inför en veckas ledighet är avbockat för min del, så jag skulle vilja säga att det efterlängtade höstlovet redan är här.

På kvällskvisten i morgon är det premiärmatch för Edsbyns IF i elitserien för den här säsongen. Jag kommer finnas på plats på Zinkensdam där de möter Bajen. Härligt med lite bandy igen!

Men den huvudsakliga anledningen till varför jag åker till Stockholm är självfallet att se matchen på måndag. BP-MFF. Jag är taggad upp till tänderna och längtar till att få se pågarna och träffa min stora familj.

Sveriges bästa supportrar, vi ses på Grimsta IP!

Kommentarer
Postat av: David

synd att folken som kommenterar är så fega igentligen..

tror inte dom hade sakt av med tröjjan när mff-familjen hade gått förbi.



Stå upp för mff ! <3

2010-11-06 @ 14:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0