Tyck till om MFF:s säsong!

Nu när den allsvenska säsongen bara har fyra omgångar kvar och jag jag har gjort en sammanfattning av säsongen, så började jag fundera lite på Malmö FF:s höjdpunkter, floppar och spelare osv.

En av de stora höjdpunkterna hittills var ju självklart derbyt mot HeIF som jag aldrig kommer glömma, trots att jag tråkigt nog bara satt i fåtöljen hemma i Bollnäs och följde matchen på tv. Men det var ändå storslaget. Känslorna vid det mäktiga tifot, målen och slutsignalen är obeskrivliga!

Floppen var nog matchen efter när vi mötte Djurgården i huvudstaden. Fokuset hade stannat hemma i Malmö efter det stora derbyt. Ingen hade riktigt landat. Det var lite pinsamt. Men man älskar ju inte Malmö mindre för det, man var ju sylvass till nästa möte istället och vi leder ju serien nu. Alla gör misstag, även de bästa av fotbollsspelare.

Årets MFF-spelare som verkligen har vattenstämplat mitt hjärta är Ivo "The star" Pekalski och Johan "The hero" Dahlin. Ivo har med största säkerhet och aktivitet intagit sin postion som mittfältare på sidan av Wilton, något som verkligen blivit nyckeln till framgång. Tekniken rent spelmässigt och tänket innanför skallbenet är imponerande! Blir frisk till fyra sista! Den där Johan Dahlin då, vad finns det att säga om honom? Eller vad finns det INTE att säga om honom? Enligt mig och många andra är han Sveriges absolut främsta målvakt. Han har nog tittat mycket på inrednings-och byggprogram, så bra som han verkar ha spikat igen målet. Jisses vad jag är imponerad av denna flexibla och fokuserade spelare mellan stolparna!

Men detta är mina åsikter. Nu vill jag veta era. 

Vilken är den bästa och största matchen eller tiden under denna säsong hittills? Den som gärna får plockas fram ur hjärnbiblioteket och se tillbaka på.

Vilken är den där pinsamma floppen? Den som ligger och skaver lite där i minnet av den annars framgångsrika säsongen.

Vem/vilka är den bästa spelaren? Den som gjort störst intryck på dig och som alltid kommer att ha en plats i ditt hjärta för det. Den som kanske var nyckeln till ett eventuellt guldfirande.

Lätta på hjärtat och skriv en kommentar eller maila mig på:
[email protected]

Så ska jag försöka sätta hjärnan på prov och göra lite statistikräkning i slutet av veckan!

Tack på förhand!

Kommentarer
Postat av: Claes

1. Lätt HIF hemma

2. Troligen AIK borta eller enda onödiga poängförlusten hemma (HBK)

Fast mest pinsamma insatsen var Mjällby i cupen egentligen

3.Jag gillar Ricardinho bäst men den största positiva överraskningen är ju såklart Ivo ändå.

2010-10-11 @ 22:38:23
Postat av: Mist

1. Utan tvekan hif hemma.. men hemmapremiären med megatifot (vilket enligt Arne Hegerfors kostade 250 miljoner, haha) och trelleborg borta förtjänar också att nämnas.

2. Att förlora borta mot helsingborg var ju inte direkt kul.. men annars mjällby eller djurgården borta.

3. Det är riktigt svårt.. men jag tror faktiskt min hjälte stavas Dahlin. Sen är där ju så klart Ivo & Daniel Andersson (vars krigarmål mot Elfsborg jag aldrig kommer glömma).

2010-10-12 @ 18:59:35
Postat av: adyring

1. HeIF hemma var störst och bäst:). De är alltid rätt stora men just situationen att vi var etta och två :)



2. Faktiskt Mjällby i cupen. Var skitirriterad på mjällby´s gnäll om att vi inte ville flytta match till tidpunkt som varit kasst för oss bara för att de själva inte brytt sig om att planera. för att inte tala om deras ordförande(eller sportchef, minns inte), som kläckte ur sig att absoluta vörsta alternativ är spela i malmö etc :p.

Att då förlora sved.



3. DA. Har spelat alla matcher, med ett flertal olika orutinerade nya partners på ett utmärkt sätt. Har klarat omställningen till mittback på ett utmärkt sätt, och spelat betydligt bättre än när han var mittback ett år under åkeby.

Som bubblare här, Ivo, Dahlin samt en ickespelare, Pep. Tror mycket av förbättringarna i år kommer från att Pep kom in i ledarstaben.

2010-10-13 @ 16:33:59
Postat av: Stadiongatan

1. HIF hemma. Just för att det var så upptrissadestämning, 1:an mot 2:an och allting med det.



2.Djurgården borta då laget såg omotiverat ut.



3. Johan Dahlin. Dels för att han är en otroligt bra målvakt, dels för att han verkar så enormt sympatisk.

2010-10-13 @ 16:36:33
URL: http://stadiongatan.blogspot.com
Postat av: mefirstmine

1. HIF hemma. Bättre och mer upptrissad inramning går knappt att få.



2. Mjällby i Svenska Cupen. Har aldrig någonsin gått från en MFF-match innan full tid. Denna gång gjorde jag det. Saken gjordes inte bättre av att, med bakgrund av att vara född i Blekinge, se laget i mitt hjärta få stryk av just Sillastrybarna. Inte ok alls.



3. Jämnt skägg mellan Ivo och Dahlin.

2010-10-13 @ 16:47:50
Postat av: Magnus

1. HIF hemma. Överlägset.

2. Står mellan AIK borta och Djurgården borta. AIK var en flopp. Punkt slut. DIF var ett läge när vi kunde rycka vidare. 0-1 i baken blev liksom ett anti-klimax efter HIF-matchen.

3. Jämt skägg mellan Daniel Andersson och Johan Dahlin, men Daniel vinner min gunst då han aldrig ger upp. I år har han dessutom lett laget på ett beundransvärt sätt och avgjort matcher med egna mål.

2010-10-13 @ 18:18:47
Postat av: Helen

1) HIF hemma med allt från uppladdning, inramning, tifo till själva matchen som var helt fantastisk! En underbar kväll att minnas för livet!

2) Cupförlusten mot Mjällby svider fortfarande.

3)Kan inte välja bara en, utan måste nämna tre. Johan Dahlin, Daniel Andersson och Wilton Figueiredo.

2010-10-14 @ 20:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0