Dags att klippa Häcken

Jag har visst läckt ur mig att jag ska komma med någon form av införrapport inför matchen som stundar under det kommande dygnet. Denna vecka när drivorna med plugg ligger som stora ångvältar framför mig, så kommer jag inte kunna komma med långt och målande inlägg utan mer ett kortfattat och skissat sådant. Jag ska göra mitt bästa.

Senaste matchen - En flopp som satte sig som en sten djupt ner i maggropen. Första förlusten på Stadion för i år och detta mitt i guldstriden. Att HIF:arna samtidigt sopade banan i Borås gjorde knappast att nervositeten inför den närmaste framtiden minskade.

* Inflikning - Min startelva inför matchen mot Kalmar stämde inte för fem öre.

Men nu gäller det att fokusera på kommande match. Vi ligger tre poäng bakom HIF med en match mindre spelad, så vi har all chans att ta tillbaka ledningen, med hjälp av målskillnad igen.

Ivo är äntligen tillbaka efter sin rehabperiod, vilket bidrar till en lättnadens suck bland alla oss himmelsblå supportrar. Duon Ivo/Wilton kan äntligen låsa igen på mittfältet. Ett kedjelås som även, enligt vad jag tror, innehåller Hamad och Molins på varsin kant.

Vad det gäller backlinjen, tror jag att den blir densamma som mot Kalmar, då Pontus Janssons har rehabträning p.g.a sitt knä.

Anfallaspositionerna kan jag tänka mig att den vanliga kombin, Agon och Larsson, får inta. Dock hoppas jag på ett inhopp av Dardan, som jag även tillägnat en grupp på facebook de senaste dygnet. Gå gärna med i den och stötta den unga himmelsblå pågen. 

Målet spikas som för det mesta igen av Johan "the hero" Dahlin. Jag gillar dig grabben!

För att förtydliga, skriver jag upp min startelva:

Dahlin
Ulrich-Yago-DA-Ricardinho
Molins-Wilton-Ivo-Hamad
Agon-Larsson 

Det är dags att klippa Häcken (hehe).  Tre poäng är vad som gäller, fullt fokus!

Älskade Malmö FF, mot segern, mot guldet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0