VI SES PÅ GRIMSTA!

Nu var vi där igen. HIF ligger för tillfället(!!) tre poäng före oss i tabellen efter att ha vunnit på Örjansvall med 4-2. Jag och brorsan, som jag under helgen bor hos, streamade matchen. En match som såg riktigt jobbig ut för både HBK och Malmö ett tag, om man ser till målskillnaden för våran del. Men i ett sent skede i matchen reducerade HBK med två snabba, vilket gynnade MFF något i alla fall. Nu laddar jag upp inför min allsvenska läktardebut på Grimsta i morgon.

HIF var riktigt heta idag. Jag är inte så låg att jag ljuger om det. Det höll på att bli en kopia av MFF:s senaste match på Rambergsvallen, då vi också gick till pausvila med 2-0 i bagaget och sedan lastade på med ytterligare 2 mål innan matchen var fulländad. Dock lyckades HBK (som helt klart var starkare i andra halvlek än första då de gjort några större förändringar i elvan) reducera med två mål innan matchens slut. Undrar om inte Anselmo(HBK) lyckades med en nominering till "årets mål" till fotbollsgalan i November. Ruskigt snyggt!

- - - - - - - - - - - - -

I morgon stundar en av de matcher jag sett fram emot i månader. Det låter lite konstigt när det handlar om BP-MFF, vilket verkligen är ett toppen mot botten möte. Men dels så handlar det ju om tre viktiga poäng till guldstriden och dels så handlar det om min första match på läktaren. Det känns otroligt häftigt att jag i morgon ska se mina älskade himmelsblå hjältar från söder, som jag beskrev de som i min första krönika på Himmelriket. Jag har hittills bara sett hjältarna på tv, så det känns ganska otroligt för stunden.

Dock har en jobbig nervositet börjat inta min kropp, vilket på ett sätt är underligt och på ett sätt är rent naturligt. Det är ju trots allt laget längst ner i botten vi ska möta, vilket inte ska vara några problem. Men på ett sätt så vet man ju att de kommer kämpa själarna ur sig för att hålla sig kvar i Allsvenskan. Men jag vill inte se det som något problem. Vi ÄR bättre och det med råge!

Hoppas på en sprakande målfest till MFF:s förmån så det rent utav ska vara omöjligt för HIF att ta igen den målskillnaden under sista matchen.

Nu ska jag bara njuta av "kvällen före" och förbereda mig för morgondagen med en kopp grönt citron te.

Jag ska i morgon ta pendeln från Rotebro någon gång under förmiddagen för att möta upp min ena bror som jag lite senare under dagen förmodligen drar med mig till After för lite förfest. Sedan skall den andra brorsan mötas upp. Sedan ska den himmelsblå hopen med folk, som jag förväntar mig att den ska vara ganska stor, inta Grimsta med glädje.

Jag känner äntligen att jag kommer få chans att påverka. Mina stunder i fåtöljen framför tv:n och Malmö FF denna säsong har känts maktlösa. Men äntligen ska min sång få höras, för i morgon är jag på plats för att stötta pågarna. Jag kan inte riktigt greppa det.

Min förväntade startelva är väl inte någon överraskning, när den ser ut som följer:

Dahlin
Ulrich-Yago-DA-Ricardinho
Jille-Wilton-Ivo-Guille
Agon-DL

Jag hoppades ju på en målfest, så varför inte dra till med ett så saftigt resultat som 0-6? Låter bra i mina öron, men kanske tippar mer på 0-3 ändå.

- - - - - - - - - - - - - - - -

Hela grimsta ska gunga av Himmelsblå sång och dans, nu kör vi. Guldet ska glimma där det hör himma!

Vi ses väl på Grimsta?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Räcker med 1 - 0 segrar för Malmö för att ta guld nu. Inte en chans i världen att hif gör 9 mål mot Kalmar.

2010-10-31 @ 20:59:53
Postat av: himmelsblåttenobeskrivligpassion

Välkommen in i den himmelsblå gemenskapen Clara!



Vi har dem bästa supportrarna i Sverige och det har vi visat hela säsongen och ska fortsätta visa prov på det imorgon.



Vi gör vårt på läktaren och jag är säker på att spelarna kommer att göra allt i sin makt för att vinna matchen.



Finns bara seger.



Framåt Malmö!!

2010-10-31 @ 23:05:23
Postat av: Anonym

JAG ÖNSKAR DIG OCH HELA FAMILJEN LYCKA TILL, & EN SKÖN 0-5 SEGER.



2 AV MOLINS

2 AV DANNE LARSSON

1 AV WILTON



MVH DIEGO !!!

2010-11-01 @ 14:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0