Back on the golden road

Jag är i extas. Jag ler. Jag skrattar. Jag ryser. Jag jublar. Jag är serieledare. Vi är serieledare!
Hela familjen är serieledare och så ska det förbli tills guldet är vårat. 0-4 till oss på en blåsig och sliten gräsplan i Götet är inte illa pinkat av ett gäng grabbar med press upp över dess huvuden. På tal om huvuden förresten, Yago Fernandez. Hallelujha! I morgon åker malmötröjan på i skolan.
We're back on the golden road.



* Ivo Pekalski:
Välkommen tillbaka! Skönt att se dig igen. Förhoppningsvis blev låret ditt lindat bara som stöd och inte på grund av några större känningar. Jag har sagt det förr men det tål att upprepas. Du behövs!

* Dardan Rexhepi: Vilket jäkla imponerande inhopp! Det såg en aning tungt ut ett tag i mitten av andra halvleken. Men så kommer du in, sprudlande med energi. Utmanar, avancerar och öser. Den effektiviteten verkade smitta av sig på hela truppen och snart regnade ytterligare mål in mellan stolparna.

Påminner än en gång om gruppen jag tillägnat Dardan på Facebook, han är värd allas stöd.

*Yago Fernandez: Oh lord! Tack för att du är tillägnad ett förstklassigt huvud och en enormt bra spelförstålese. Välkommen tillbaka du också!

* Guliermo Molins och hans ben: Jag skulle gärna vara delägare av dessa muskulösa ben! Herre jisses vilken smäckträff du fick till idag, jag blev för sjutton tårögd! Sinnes snyggt.

* Rolle Nilsson: Du har fått mycket kritik de senaste dagarna, efter hemmaförlusten. Men i dag skötte du allt som ett riktigt proffs, som du faktiskt är. Byten kom i exakt rätt tillfällen och allt flöt på som en rinnande bäck i vårsolen. Bra jubbat!

* Sveriges bästa supportrar: Nu är jag stolt! Jag tillhör en familj som vet vad fotbollskärlek är. Hur man stöttar sitt lag och hur man gör för att höras. När ni under de sista fem minutrarna vrålsjöng hymnen rös hela jag. Man kan inte annat än sjunga med och njuta. Samtidigt växte dock en oemotståndlig längtan...

För på måndag ska jag äntligen få träffa delar av min stora himmelsblå familj för första gången och som jag längtar! Då ska guldet säkras hoppas jag, så det blir fest hela dagen lång när jag väl kommer ner till Malmö. Min drömmar är höga men långt ifrån orealistiska. 

Guldet ska him! 
Jag freakin älskar Malmö FF. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0