Himmelsblå lyxpromblem

I morgon inleds en ny vecka med Malmömatch. Vi ska gästa formtoppade Djurgården IF:s hemmaplan på Stockholm Stadion och förhoppningsvis lägga tre fina pinnar till vår välformade hög längst upp i Allsvenskans tabell. Dock tror jag Rolle lider av något som man kort och gott kallar för lyxproblem.

Lyxproblem, det är alltså inget negativt som jag anser det. Inte i detta läge i alla fall. Det handlar om att Malmö FF:s trupp har en otrolig bredd. Rolle har förmånen att välja och vraka, mixa och matcha hur som helst och ändå kunna ställa upp en näst intill oslagbar startelva. Hur många klubbar har den möjligheten i Sverige? Det finns 1, Malmö FF.

Så om nu jag ska försöka välja och vraka i denna godispåse av spelare så tror jag att mina fingrar skulle dras till dessa elva:

Dahlin
Ulrich-DA-Jansson-Ricardinho
Hamad-Wilton-Ivo-Durmaz?
Agon-Larsson


Dahlin är självklar i mål, bara hans rygg pallar.

På backlinjen är DA som vanligt som gjuten. Denna gång då Yago både är avstängd och skadad, ska jag nog äntligen få se unge Pontus Jansson från start igen som där med får bilda mittbackslås med Danne. Ulrich Vincents bör vara tillbaka i morgon efter sin skadeperiod.

Mittfältet har jag ett frågetecken på ja. Vet inte om det kommer rätas ut innan i morgon. Jag hade tänkt mig Durmaz där men Molins gjorde en ypperligt bra match i Onsdags och kanske förtjänar att spela. Men jag tror på ett inhopp om så är fallet. Durmaz agerade klockrent under derbyt. Inte värd att petas ur startelvan.

Som alltid måste jag få påpeka våra två motorer som driver lagmaskinen framåt - Wilton och Ivo. Disiplinerade och riktiga fighters. Dessa två är inga att skojja om. All love to you guys.

Sist men inte minst våra anfallare. För någon vecka sen hade jag sagt Agon och Larsson utan att tveka. Men en ung talang vid namn Dardan Rexhepi har fått mig att svammla på tanjenterna när jag placerar de två förstnämnda på offensiven. Är det inte värt med ett försök till för Dardan från start? Det skulle vara spännande. Men jag tror ändå att Rexhepi får ligga och vila i rockärmen på Rolle och kanske hoppa in i andra halvlek. 

-      -     -     -     -    -

Jag tror inte att Rolle har en kortlek med identiska baksidor om man vänder på korten. Han har samlat ihop alla äss han hittat i lådor och skåp i en stor bunt som han lätt kan sätta till spel när han ser att det behövs. Dock har han bara 3 möjligheter att använda sig av de alla. Det är där skon kniper och får lyxen att kallas för ett problem.

Djurgården - Ni må vara formtoppade, men det är vi med. Ruggit heta. 
Våra lyxproblem, er mardröm.

Jag älskar Malmö FF,
Så det räcker och blir över.


Kommentarer
Postat av: Blå i exilen

Undrar om inte Gische får chansen istället för Jille. Jille har det lite trögt nu och Gische är hungrigare.

2010-09-19 @ 22:52:12
Postat av: Kamph

Årets tjejebloggare 2010? Jag tycker det iallafall :)

2010-09-19 @ 22:54:32
Postat av: Diego Larsson

Hej Clara.

Riktigt kul att följa din blogg.

Kan känna igen mig lite i hur du har det, eftersom jag bor utomlands för tillfället och liksom du följer mitt älskade mff pà làngt hàll i Chile.



Skillnaden är att jag har 2 àr med stàplatskort bakom mig, men du lär fà uppleva den nya stadin före mig.

Jag önskar dig en livs upplevelse mot Mjällby och guldmatchen.

MVh Diego....kolla in länken!



http://www.youtube.com/watch?v=FYBM5oxOtro



Det bästa som finns!

2010-09-20 @ 01:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0