Några ord om MFF-IFK


Jag i klädd MFF-tröja för första gången. Tack Åsa!

Matchen mellan Malmö FF och IFK Göteborg spelades i Söndags på stadion. En internkamp mellan mig och min ena bror som är IFK:are. Då jag hade sista musikalföreställningen kunde jag inte följa matchen. Dock fick jag reda på resultatet på plats och fick med mig ett gäng opartiska och inte alls insatta själar på lite Malmö-sång. Fantastiskt! Såg matchen inspelad medans jag pluggade igår kväll, så tänkte komma med lite tankar nu. Hinner dock inte med något invecklat inlägg denna vecka, då jag bara fick lite tid över innan skolan denna Tisdags morgon. Det får bli några punkter...

- Vilket tifo!!! GRYMT. Jag ryser varje gång jag ser de nya påhitten som pryder läktarna. Vita och ljusblå flaggor och de femraka guldåren upphissade strax ovanför detta. Underbart. Ingen tvekan om att jag ska skänka en slant till tifofonden innan jag kommer ner till Mjällbymatchen.

- Ojojoj, Johan Dahlin! Du bör hänga en mantel över dina axlar som symbolik för vilken hjälte du är. Helt makalös. Visst du gjorde något farligt försök att springa ut ,men du känner din backlinje väl och vågar riskera detta för lagets framgång. För att inte tala om straffen. Du räddar den! Tack. Du ställer ner skåpet och visar brorsan Erik i IFK vart skåpet ska stå.

- Fokus. Malmö hade det lite svårt i början då IFK fick ett lätt övertag. Det som saknades var en gnutta fokus. Men det kom snart och sen satt 1-0 av vår kapten. Än en gång måste jag ge Johan Dahlin ett plus i kanten då han efter den räddade straffen är sten cool. Han lägger pekfingrarna mot tiningarna och begär åter fokus från sina medspelare som flockats kring honom.

- Backlinjen. Den är ruggit stabil nu. Kapten Andersson bildar ett fast mittbackslås tillsammans med Pontus,i väntan på Portugisens återkomst. Ricardinho och Ulrich klarar sina kanter perfekt. Ricardinho fick till och med in och agera målvakt när Dahlin inte riktigt var på plats för ovanlighetens skull.

- Ivo och Wilton. Lika överlägsna som vanligt. Fighters på hög nivå!

- Molins. Äntligen med i start elvan. Grattis på födelsedagen föresten. I efterskott...

- Hamad. Jag hatar att säga det, men du ser trött ut och blev utbytt efter första halvlek. Du fanns inte med i min startelva då jag tyckte att du skulle få vila en hel match. Men du har dina stunder, absolut.

- Daniel Larsson. Äntligen! Nu satt den. 2-0!

- Segern är vår! Ännu en gång. Inte en enda HeIF:are kan ta det i från oss. Trots att de vann mot AIK utan Gerndt efter en tuff match på Råsunda, så är vår seger ändå en seger. Ingen kan ändra på det. 3 poäng. Guldkriget fortsätter.

- Ljubel i himmelsblått. Eftersom det var sista gången med musikalgänget igår, så hade Åsa Jinder med sig en lite överraskning. En matchtröja signerad av förr årets trupp. Det var första gången jag fick dra på mig en äkta MFF-vara. Underbart efter seger att klädd i himmelsblått sträcka upp armarna och ljubla. Nu hänger den på mitt rum och är det första jag ser när jag vaknar på morgonen. Hon ska få tillbaka den efter BP-matchen. Tack Åsa!

Malmö FF. Mot segern. Mot guldet.
Shalalallala!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0