"Tunn som en rögad ål...

...ändå så göra mål! Agon Mehmeti, Agon Mehmeti!"

Det blev en snöpplig förlust för det svenska U21-landslaget mot Israel. 1-2, inget vidare slutresultat eller formbesked från kommande generation av A-landslaget. Eller egentligen ska jag ju inte säga något eftersom jag inte såg matchen. Jag befann mig på annat håll och busade med sånt som vi ungdomar gör. Fast det har inte med saken att göra. Ska försöka hålla mig till det som skall sägas från och med nu...
Så...Kanske inget vidare formbesked av U21-spelarna i gulblått nej. Men, en utav de visade dock ännu ett klartecken på stjärnform. Agon Mehmeti. Vår rögade ål!

Fick ett sms av pappa där det stod "score av rögade ålen". Han är ganska omtalad i vår familj, då jag ganska ofta får för mig att sjunga en snutt av klackens hyllningsramsa tillägnand Agon, bara för att vara lite dryg mot päronen. Konstigt nog var det min bror som lärde mig den. Han kunde den innan mig. Men hur det kommer sig vet jag inte och det är en annan historia (nära att komma av mig IGEN! Suck). Detta är en historia om Agon Mehmeti som just nu förmodligen gör en av sina bästa säsonger under sin gångna och kommande karriär som spelare. Dessutom som spelare i himmelsblå tröja. Tacka för de'.

Jag tycker MFF:s plats uppe på tronen av Allsvenskan bara blir mer och mer självklar. Det är där vi hör hemma!

Störst,bäst och vackrast. Malmö FF.

Kommentarer
Postat av: emma

"Tunn som en rögad ål, ändå så göra mål! Agon Mehmeti, Agon Mehmeti!"

Precis vad jag gick och sjöng hela denna morgon.... Du har skadat mig!

2010-09-07 @ 13:59:32
URL: http://emmasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0