Back with some...something.

Detta är Clara som äntligen fått tid för ett blogginlägg som sitter vid tanjentbord och knappar. Jag lovar. Det är ingen zombie eller annat icke-levande som tagit vid framför skärmen. Bara en väldigt upptagen, men ack så glad Clara. Som en studerande högstadieelev med en schitzad fritid som får delas upp på musikalrep, plugg, träningar, kärleken till Malmö FF samt försök till socialt umgänge med omgivningen, har hon inte hunnit skriva något under veckan som passerat. Det händer saker hela tiden och bloggen hamnar i kläm. Hon tänkte därför försöka göra någon slags sammanfattning på den gångna veckan och tankarna som uppstått unders dess förlopp. Hon ska även sluta prata om sig själv i tredje person. Let's go!

* Efter en himmelens massa musikalrep, har både VIP- premiären och den officiella premiären av Musikalen Annie, gått av stapeln. Den sistnämnda hölls ikväll. Det är underbart att vara igång. Nu återstår 9 härliga föreställningar de tre kommande helgerna. Redan taggad för morgondagens.

* Det är som för många bekant landslagsuppehåll i Allsvenskan. Min Malmö FF-abstinens tar fart på nytt om och om igen! Dock lindrades den en aning då jag fick se vackra Stadion i Malmö på TV. Sverige - San Marino var vad det handlade om. Hamrén med sin mycket intressanta och underhållande trupp ställde upp framför motståndet som platsar i Serie D i Italien ungefär. Lätt match. Sverige höll nollan och gjorde hela 6 mål. Varav två gjordes av "the King". Han förkärnar dock en egen punkt...

* Zlatan "Kungen" Ibrahimovic. Mannen lirar. Han är fotboll. Hans kött och blod är gjort för att fylla en fotbolls-stjärnas kropp och inget annat. Mannen är stor, men trots sin storhet visar han respekt. Han ter sig som en stjärna ska. Stort och divigt med full kontroll. På planen är han överallt och ingenstans, oftast i precis rätt tillfällen. I Malmö är han hemma. I Sverige är han kung av svensk fotboll. Detta tar mig in till nästa punkt...Zlatan is the man! 

* Om kungen av svensk fotboll är hemma i Malmö, faller det sig logiskt att göra Malmö till huvudstaden av svensk fotboll. Inte sant? Det gynnar ju inte mig, som bor 100 mil därifrån. Men det är en väldigt bra tanke som jag själv format om jag får säga det själv. Stadion skulle kunna bli nationalarenan för landskamper. En samlingspunkt för svensk fotboll, men som också drar till sig andra kulturer. Bygget i sig bör uppmärksammas och besökas av många. It's worth to think about, isn't it?

* Något som slagit mig under veckan är att jag verkligen inte har någon koll på politiken och partierna inför årets val. Jag får ju inte rösta, men ett skolval ska bli av. Men då måste jag skaffa mig lite koll först. Jag har fått för mig att jag står på de Rödgrönas sida. Utan att veta vad som skiljer de två blocken åt, så är ju det helt absurt. Shape up! Ska göra något åt detta. Jag ska ju bli stadsminister enligt några knasiga klasskamrater...

*  Vi nior på skolan håller på med ett kombinerat SO/NO projekt just nu. Ämnet är HIV och AIDS. Det är en tävling som alla landets nior och gymnasieklasser får delta i. Priset är ett stipendium på hundratusen kronor som vi ska välja vad det ska gå till. Min grupp har valt att göra en tidning och jag är en av personerna i redaktionsgruppen. Kan bli riktigt bra som det ser ut nu. Bra initiativ att delta i detta! Frågorna kring ämnet bör uppmärksammas mer.

* Sista punkten får bli en framtids-punkt. Den handlar om i morgon då Malmö FF tar sig an Åtvidaberg på Kopparvallen. Det ska enligt pappret vara en barnlek för Malmö. Men matchen är inte mindre viktig för det. 3 raka pinnar ska läggas till samlingen. Det är ett måste. Det är dock ingen fråga om saken att onsdagens match ligger och myser i många himmelsblå huvuden. Dagen med stort D. Derby-dagen. Malmö FF kontrar Helsingborgs IF. Ja, det är stort och det kommer bli en historisk match. Men, en match i taget som det så fint heter. Fokus måste läggas på vad som ska göras på Kopparvallen i morgon först. Sen kan alla börja ladda och bli nervösa inför "the D-day". Det krävs närvaro både psykiskt och fysiskt i morgon. Det krävs respekt. Framåt Malmö!

Jag själv kommer inte kunna se matchen då jag har föreställning. Jag och Åsa Jinder får försöka ta reda på resultet och förhoppningsvis och troligtvis glädjas åt det tillsammans. Jag är faktiskt den som uppdaterat Åsa senaste tiden om Malmö FF:s läge och matcher. Det är ett väldigt trevligt bakom-kulisserna-snack vi har skaffat oss. Skönt med lite himmelsblått umgänge i omklädningsrummet.

Innan jag avslutar detta comeback-inlägg ska jag länka ett njutbart klipp på youtube. Vårsågoda! Nämnvärt är att tjejen bara är 11 år.

Tack för mig!


Kommentarer
Postat av: Ylli

Clara for president! Grymt du skriver, med både passion och inlevelse.. Keep it up! =)

2010-09-15 @ 00:43:28
URL: http://ylber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0