EXTAS, KÄRLEK & SEGER

Jag har precis skådat den häftigaste fotbollsmatchen någonsin. Jag är i extas och kommer inte ha möjligehet att skriva någon matchrapport av särskillt hög klass i detta tillstånd. Några punkter dock...

* Johan Dahlin. Vilken kille, vilken match! Det värmde i hjärtat att se dig agera på planen idag. Matchens lirare? 

* Ivo , älskade Ivo. Vilken fighter!

* Tifot fick det att ställa sig på armarna och tåra sig i ögonen. Det var det maffigaste jag någonsin skådat på en läktare. Supportrarna var verkligen MFF:s 12:te spelare denna match.Underbart bra jobb!
Jag har hoppat tillsammans med ett hav himmelsblå supportrar ikväll. Dock ensam i mitt vardagsrum. Men det gick defenitivt inte att sitta stilla när "hoppa om ni älskar Malmö F-F" ljöd från läktaren.

* Gerndt, var höll du hus ikväll?
Kröp du i en himmelsblå tröja och gjorde målen bakom ryggen på ditt lag
eller var du så borta som du såg ut att vara? Riktigt chockad av denna underprestation.

* Yago, aj! Ingen rolig syn att se dig hoppandes på kryckor. Repa dig snabbt. Ponne gjorde ett fullt godkänt inhopp!

* Det var lika surt att skåda matchen hemma från soffan som jag trodde det skulle vara. Dock neutraliserade en sjukt bra uppdatering på Livekollen och en bra TV- sändning surhetsgraden rejält. Underhållning på hög nivå! 

* Trots brister i start elvan, så har vi nu segern i hamn. Hur underbart är inte det? Ett gott bevis nog för att vår trupp är otoligt bred oh talangfull.

Schack matt! 2-0. Min torsdag kommer nog bli en av de mest underbara dagarna på länge. Alla som misstrodde Malmö FF kan nu gott och väl få lida av mitt stolta leende i morgon.

Några slutliga tack.

- Rexhepi och Figuiredo - Tack för målen!

- Helsingborgs IF
 - Tack för en väldigt underhållande match. Första halvlek var nog den bästa i Allsvenskans historia. Underbart.

- Malmö FF supportarar
- Tack för det imponernade tifot som gav mig rysningar i hela kroppen och för det enorma trycket på läktarna. Jag ser framemot att få dela läktare med er i November. 

- Malmö FF lagmaskin
- TACK FÖR ALLT NI GER. VI ÄLSKAR ER!

Ber om ursäkt för ett mycket taffligt inlägg. En match som denna förtjänar bättre efterord än så här, det är jag fullt medveten om. Skall försöka återkomma med en matchrapport om jag får tid.

Guldet ska som bekant him!
Jag älskar Malmö FF.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0